Salut,
c'est un domaine de spécialiste et je n'en connais pas personnellement.
Les vérif à faire avant de s'affoler:
- le niveau d'atf, puis le cable de selection;
Après, la doc atelier dit ceci: (voir fichier joint)
Met un post sur Renlist, il y aura peut être qqun qui te répondra.
Il y a un certain Steve Catanéo qui a l'air d'être une pointure en boîte auto.
Et certains ont déjà eu le meme problème que toi:
http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... verse.html" onclick="window.open(this.href);return false;
+ un autre extrait:
"From WSM.
No power flow in reverse gear.
1. Check lined ptates and seals on piston of brake band 3, replace if necessary.
2. Replace one-way clutch in gear set.
Slipping in drive, gear 4.
Description of operation:
Power flows from torque converter turbine via the drive shaft to the Ravigneaux planet gear set which is held by clutch K1 and the drive ratio is 1:1.
Clutch K2 is applied to the sun gear of the rear planet gear set and is connected via components of the Ravigneaux planet gear set via the ring gear of the rear planet gear set. this locks the rear planet gear set and the ratio is 1:1 to the transaxle.
Slippage in "D" could mean the clutch K1 or K2 are slipping."
Pas mieux, Bon courage
Si ce n'est pas quelque chose de facile, le plus simple est peut être de changer la boite.
Est ce que c'est une 3 ou une 4 vitesses?
A+